Kilka faktów o przedsiębiorstwach

iura w Internecie często jest o wiele bardziej opłacalne dla przedsiębiorcy między innymi ze względu na zmniejszenie lub znaczne zniwelowanie kosztów związanych z wynajmem powierzchni biurowej, więc nic dziwnego, że wiele osób dec

Kilka faktów o przedsiębiorstwach

Sprawdzanie ofert odnośnie wirtualnych biur

Obecnie, na wirtualnym rynku możemy znaleźć naprawdę mnóstwo ofert dotyczących prowadzenia wirtualnej biurowości. Prowadzenie biura w Internecie często jest o wiele bardziej opłacalne dla przedsiębiorcy między innymi ze względu na zmniejszenie lub znaczne zniwelowanie kosztów związanych z wynajmem powierzchni biurowej, więc nic dziwnego, że wiele osób decyduje się na takie rozwiązanie. Dlaczego trzeba szczególnie sprawdzać dostępne na rynku oferty? Konieczność taka wynika przede wszystkim z tego, że aktualne oferty zajmujących się taką działalnością firm znacznie mogą od siebie odbiegać, a nie wszystkie wirtualne biura działają na takiej samej zasadzie. Dlatego też w związku z tym warto przejrzeć wiele ofert i dopiero później dokonać ostatecznego wyboru.


Dlaczego wirtualne biura muszą być dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta?

Na stronach internetowych firm zajmujących się prowadzeniem wirtualnych biur najczęściej znajdziemy cenniki dotyczące wykonywania takich usług. Jest to bardzo powszechne z uwagi na to, że klienci potrzebują porównania pomiędzy poszczególnymi ofertami. Trzeba jednak pamiętać, że niezależnie od tego, na jakie wirtualne biuro się zdecydujemy, cena może być znacznie różna od tej prezentowanej w cenniku na stronie internetowej. Wiąże się to przede wszystkim z tym, że nieraz określenie konkretnej liczby na przykład przychodzącej korespondencji jest bardzo trudne i ponoszone przez przedsiębiorcę koszty mogą okazać się zupełnie inne od tych zdeklarowanych. Także firmy prowadzące wirtualne biura często również dopasowują ofertę indywidualnie do potrzeb klienta.


Kontrola administracyjna

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna