Medyczne opracowania statystyczne- co i jak

dejmują decyzję, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.Wikipedia o analizie danychAnaliza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wnio

Medyczne opracowania statystyczne- co i jak Medycyna, jak każda inna dziedzina handlu i produkcji zmuszona jest zlecić odpowiednie analizy rynkowe przed wypuszczeniem towaru na sprzedaż. Korzystają z firm takich jak i na podstawie badań podejmują decyzję, czy będzie opłacalny dany lek, czy nie. Artykuł o statystyce ogółem.

Wikipedia o analizie danych

Analiza danych zastanych ? proces przetwarzania danych w celu uzyskania na ich podstawie użytecznych informacji i wniosków. W zależności od rodzaju danych i stawianych problemów, może to oznaczać użycie metod statystycznych, eksploracyjnych i innych.

Korzystanie z danych zastanych jest przykładem badań niereaktywnych - metod badań zachowań społecznych, które nie wpływają na te zachowania (Babbie 2006).

Dane takie to: dokumenty, archiwa, sprawozdania, kroniki, spisy ludności, księgi parafialne, dzienniki, pamiętniki, blogi internetowe, audio-pamiętniki, archiwa historii mówionej i inne.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Analiza_danych


Bez badań ani rusz

Odpowiednio wykonane badania statystyczne potrafią stanowić bardzo rzetelne źródło informacji o potencjale rynkowym produktu. Większość firm farmaceutycznych bez takich badań nawet nie myśli o wprowadzaniu nowego preparatu, czy tez leku. Zlecenie takich badan odpowiedniej firmie może przynieść zaskakujące korzyści w postaci dobrze sprzedających się nowościach. Koszty, które firma farmaceutyczna może ponieść pomijając takie badania mogą znacznie przerosnąć cenę za zlecenie ich.

Rodzaje samych badań zależą głównie od firmy, która je wykonuje.


Konkurencja leków

Leków i suplementów diety w aptekach jest mnóstwo, a każdy producent reklamuje się, że jego lek czy tez preparat jest najskuteczniejszy, najlepszy i tak dalej. Jest to dość trudny rynek dla nowych produktów mniej znanych producentów i trzeba wykazać się nie lada umiejętnościami marketingowymi, aby zaistnieć dla danej grupy odbiorców.

Cały proces wprowadzania nowego produktu powinien być poprzedzony badaniami wraz z określeniem grupy docelowe, kosztów produkcji, marketingu oraz amortyzacji. Dokładna i wnikliwa analiza tych danych jest najważniejszym etapem w początkach nowego produktu.